tirsdag den 5. august 2008

Min sommerferie

Så er min sommerferie ved at nå sin ende, eller dvs. det gør den jo ikke helt, men jeg vender nu tilbage til arbejdet, og det er lidt ærgerligt! Jeg ville egentlig gerne have nogle flere fridage, heldigvis skal jeg ikke arbejde hver evig eneste dag, resten af august - jeg starter jo først d. 1. september.

Nå, men jeg kan jo fortælle lidt om hvad jeg har oplevet i min ferie. Jeg har været en uge i Kroatien med Jean Elisabeth aka. puddel nr. 1! Vi var afsted i en uge, hvor vi oplevede en hel masse ting! bla. Pulas årlige filmfestival, en dagstur til Venedig, Lim fjorden i Kroatien, klippestrande, frugtmarkeder, frisører og hinandens selskab! Det var så hyggeligt, og meget spændende!Det her billede er af amfiteateret i Kroatien hvor vi så fyrværkeri og oplevede åbningen af deres filmfestival! Meget meget flot og stort bygningsværk!
Billedet ovenfor er taget i et tårn i Venedig hvor man kunne se udover hele byen. Det var rigtig smukt!

Vi hyggede os virkelig og turen endte med at vi begge to gik til frisøren og frik krøller... Det var virkelig sjovt at se, men det lugter noget så forfærdeligt!!

Nå men ikke så snart var vi ankommet til Kasturp Lufthavn før jeg var afsted videre. Jeg nåede lige akkurat hjem og smide mit tøj og mine ting i en anden taske og så afsted mod natfærgen til Bornholm. Mathias havde selvfølgelig bestilt billetter til dagen før, men den venlige færgemand lavede vores billetter om, og vi kunne komme afsted mod Bornholm.

Her var det så tid til strand, sol, bad og hygge!! Om tirsdagen kom Johan hjem fra Moskva og jeg fik snakket lidt med ham! Det var rigtig dejligt fordi jeg havde jo savnet ham rigtig rigtig meget! Om onsdagen cyklede både jeg, Caro, Muggi, Lina og Sine ind til Rønne hvor jeg hentede Johan ved færgen og vi fik frokost hos Mormor Flinck.

Ugen stod bare på hygge ved stranden, kortspil om aftenen, snak, ballade og en tur til Svaneke hvor vi købte bolcher. Det var super hyggeligt, og dejligt at vise Johan det sommerhus jeg har tilbragt rigtig mange somre i.

Her følger lige et par billeder fra ugen på Bornholm.


Spil på græsset i haven

Johan slapper af på slagbænken.

Sine tilbereder gourmet mad... siddende på en barstol.. klasse!!

Tjaa.. det er lidt af det jeg har oplevet på min ferie.

Nu er det tilbage til hverdagen, men der skal ske så mange ting alligevel synes jeg! Johan har foreslået at vi skal begynde at danse salsa.. Hvor fedt siger jeg bare!!! Så det begynder vi nok til her til efteråret! Det bliver spændende om vi kan finde ud af det!

Udover det starter jeg jo på overbygningen på mit studie. Kultur- og sprogmødestudier. Det er suuuuuuuper spændende, og bliver spændende at se om det er hvad jeg har forestillet mig!

Håber I andre også nyder jeres ferie så meget som jeg har gjort!

-Sara


4 kommentarer:

Signe Daugaard Steensen sagde ...

Hej Sara :)

Det lyder godt nok til at have været nogle helt fantastiske ferier du har været på! Nogle skønne billeder, dog mangler der et af Jean og dig med krøller ;)
Vi har det godt tak :) Men der sker meget lige for tiden, mødet i banken gik godt, så nu er vores bankdame igang med at lave forslag, så skal vi op og snakke med hende igen, og når Morten engang får sin ansættelseskontrak kan vi begynde at bruge penge. Oven i det har vi også lige fået et bryllup at planlægge, det er jo fantastisk! Men også lidt vildt.
Vi glæder os også rigtig meget til TUF!

Kram fra Signe

Hr. og Fru Danmark sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud! Ham Johan virker til at være en rigtig sød fyr! Tænk sig, at det er ham der foreslår salsa... Det vil Peter heldigvis aldrig gøre - nu hader jeg jo at danse, da jeg ikke har nogen rytme i kroppen. Det er dejligt at man kan gå til noget sammen med sin kæreste. Andrea og Dennis har taget jagttegn sammen - så salsa er kun en af mange muligheder.

Jeg vil lige give Signe ret i, at der mangler et krølle billede af dig og Jean.

Knus og fortsat god sommer!

Signe sagde ...

Hej smukke pige.

også rigtig godt at høre lidt om din sommer. Lyder som om dig og Jean havde en dejlig tur til Pula! :) Glæder mig til at høre mere om den..
Og bornholm, lyder virkelig også dejligt.

Jeg savner dig musse, så sys virkelig vi skal finde på noget en gang i næste uge. Det kunne være så hyggerligt!

Knuser
Signe

Uhulen sagde ...

Uh ja, det lyder som en skøn ferie! Rigtig dejligt, når folk lægger billeder ind, så man - også på afstand - kan følge lidt med :-)

Jeg har selv lige været i sommerhus i denne weekend i Juelsminde lige ned til stranden. Kun en veninde og jeg, hvor var det bare top hyggeligt! Det føltes som en helt lille ekstra-ferie! Der er lidt billeder på bloggen og ellers på facebook..

Glæder mig til at se dig senere på måneden!

Knus Kathrine :-)