tirsdag den 26. august 2008

Helt stolt af mig selv

Forhistorie
Det er ikke tit jeg får chancen for virkelig at være stolt af noget jeg har gjort, eller jo det er det måske, men det er ikke tit det kommer uventet og at jeg bliver sådan næsten helt mundlam over det. Men det skete i dag, ca kl 16!!!
Der har i den sidste tid, på arbejdet, været rigtig travlt og vi har haft megen sygdom. Tilmed er der startet et nyt piccohold der har en tilvendingsperiode, og det er svært at kapere i et hus med 200 ansatte som allesammen har opgaver de skal have klaret. Jeg har snakket lidt med de faste receptionister om det sådan når der lige var et irritationsmoment og vi har forsøgt at takle de opstående problemer.
Historien i sig selv
I dag var derfor ingen undtagelse. Der var 2 syge og jeg kom på arbejde tidligere for at lette byrden. Her til eftermiddag var der så problemer igen, og bedst som jeg står og taler med en af de andre receptionister siger jeg: "de er jo heller ikke så gamle", og til det udbryder min kollega; nej det er rigtig nok, men Sara jeg må sige at der er stor forskel på dig og dem. Hun kunne ikke huske præcis hvor gammel jeg er (hun gættede på 23), men hun synes jeg takler de daglige problemer med en utrolig ro, og et godt overblik. Jeg blev simpelhen rost for, på trods af min unge alder (som hun sagde) at være meget moden, have et godt overblik og en god dømmekraft. Jeg blev simpelthen helt vildt stolt og glad indeni. Det er ikke så tit man sådan roser hinanden på arbejdspladsen, fordi det er jo bare ens arbejde at handle sådan. Så når det endelig sker så blir man bare helt vildt glad!!
Budskab
Jeg tror jeg kan være glad for at mine forældre opfordrede mig til at arbejde fra jeg var 13 år. Og jeg tror også jeg skylder en del tak til mit spejder- og korarbejde. Jeg har virkelig lært noget derigennem, og det er jeg meget taknemmelig for!
Med det sagt, kommer her en lille tirsdags/onsdags opfordring til det arbejdende folk. Det er et opmuntende klap på skulderen at blive rost for sit arbejde... også selvom det "bare" er hverdagsopgaver. Jeg tror tit vi glemmer, at sige gode ting om hinanden. I stedet har vi en tendens til at hænge fast i de ting der irriterer os.
-husk den gamle remse: Ros, ris, ros!!

3 kommentarer:

Louise Aaen sagde ...

ja du er da dejlig. Tak for den fantastiske kommentar, du har postet på min blog. Jeg blev så glad...

jeg tror også at vi kan lære meget af amerikanerne mht ros og at bygge hinanden op - det er de rigtig go'e til.

Uhulen sagde ...

Kæreste Sara!

Du har meget at være stolt af! Det ved alle vi, der er så heldige at få lov til at nyde dit selvskab.

Tak fordi du er dig! Og tak for sms'erne på det sidste! Det har betydet så meget for mig at vide, at folk har tænkt på mig og bekymret sig om mig.

Magnificat sagde ...

Jamne der er bare ikke noget federe end ros - man bliver seriøst bare lidt højere ;)

jo det syntes jeg er en rigtig god ide søde , øhm ja jeg skal lige aftale med Ditte hvornår og hvor vi mødes og så kan jeg lige skrive til dig , ikke ? glæder mig helt vildt :)