mandag den 8. september 2008

En bloggers oplevelser!

Nu er der efterhånden gået nogen tid siden jeg har fået skrevet herinde. Det har jo nok egentlig noget at gøre med, at jeg ikke længere arbejder hver dag. Studiet er begyndt igen og det er hverdagen så sandelig også! Jeg har ikke ligget på den lade side, og dermed er det begrænset hvad en fritidsblogger som mig kan finde af tid til at skrive små anekdoter og lægge ud i cyberspace.






Men jah, hvad er tiden så gået med? Joooh det skal jeg fortælle dig!




Jeg er jo - som sagt - startet på mit studie. Kultur- og sprogmødestudier. Det har vist sig, hvilket jo er ret heldigt eftersom det er det jeg skal læse de næste tre år, at være et YDERST interessant fag. Vi har nu haft 2 forelæsninger og jeg har sagt noget begge gange - hvilket må siges at være ret stort, for en pige der i de lidt mere end to år hun har gået på skolen, har sagt noget i NU 4 forelæsninger! Men det er meget interessant!! Jeg har endda formået at læse til alle tre kursusgange hvilket også er ret flot hvis jeg selv skal sige det. [jah hvis man kender mig godt, ved man at jeg ikke altid er den bedste til at få læst til mine forelæsninger... der er så meget andet jeg også skal nå jo! (læs: facebook osv.)]


Til dem der ikke ved hvad faget går ud på - og det er jo nok de fleste - kan jeg sige at jeg nu har fået lidt mere indsigt i faget. Det handler meget om identitetsdannelse, minoriteter/majoriteter, sprog, kultur, mødet mellem os og "de andre" og sådan noget. Det er altså en masse om hvordan det er at møde andre individer hvor man selv, eller de andre er på hjemmebane og hvordan man så tilpasser sig, eller hvordan man opfatter sig selv/andre i forskellige situationer og kontekster. - Om du så blev klogere af det, jah det ved jeg ikke, men ellers må vi tage snakken ansigt til ansigt en dag!




Udover mit kære studie har jeg oplevet en del andre ting! Jeg har bla. været til en helt fantastisk koncert! Jeg har simpelthen stået blandt 3999 andre Gospel freaks og lyttet, set, følt og sanset Kirk Franklin koncerten i Forum Horsens. Det var noget af det vildeste skal jeg sige dig! Det første Maria Thaarup og jeg snakkede om til koncerten var, at det var sjovt at være til en koncert hvor ingen er fulde (jo måske fulde af helligånden). Jeg nød simpelthen at stå og skråle med på alle sangene (tror kun der var én jeg ikke kendte). Jeg blev flere gange overvældet af en ekstrem varm følelse! Og at se en så sej entertainer stå på scenen og ikke ville tage imod æren for noget af det han laver, men give det hele videre til Gud, DET synes jeg er stort!!! Til dem af jer der var med, kan jeg så sige, at hvis I til tider hørte et højt skrig, jah så var det bare mig, der lige blev glad for at en eller anden ekstremt fed sang blev spillet/sunget! Det er jo så bare sådan, at jeg synes de fleste af hans sange er ekstremt fede... såååå.. hehe :)




I fredags skulle jeg have været til Colbie Caillat koncert med Signe J., det blev desværre ikke til noget, da koncerten var aflyst!! Øv hvor var det ærgerligt! Nå men så kom vi ind at se kandidaten i stedet. Det var suuuuper hyggeligt! Lørdag og søndag har jeg været på Solborgen og servere til en 40 års fødselsdag! Det var rigtig fint, og en god mulighed for at tilbringe lidt tid med min søster!!




I morgen skulle mine salsatimer med Johan være startet, men desværre er holdet blevet aflyst, da der ikke var nok tilmeldte! øv øv øv siger jeg bare! totalt ærgerligt! Så jeg må vente med mine salsa timer!




Lige nu går tiden på arbejdet og jeg sidder og samler tankerne. Jeg skal på TUF i næste weekend, og skal derfor lige have lavet det sidste program helt færdigt, inden jeg kan tage over til de kære søde børn!!! Det bliver en helt vildt sej weekend tror jeg, og jeg skal jo være sammen med en masse dejlige ledere, så hvad mere kan man ønske sig??




Jeg tror det var det for nu! Forhåbentlig går der ikke så længe før mit næste indlæg kommer ud!




-Sara

3 kommentarer:

Signe Daugaard Steensen sagde ...

Hej dejlige Sara!
Det lyder altså også lidt spændende med det der studie synes jeg, dejligt, at det er noget for dig :)
Kan kun tilslutte mig din hyldest af koncerten, det var så fedt og stort og ubeskriveligt fantastisk!
Du kan tro jeg glæder mig til at se dig på fredag!
Kram Signe

Tine Gjessø sagde ...

de ting, du nu bliver klog på gennem dit studie, er noget, vi som kirke ret godt kan bruge..
så jeg håber, at du vil dele, og at vi vil lytte!!
glæder mig også til weekenden - og over, at jeg skal lave det med jer

Unknown sagde ...

Det var den vildeste koncert. Så meget helligånd tror jeg alligevel aldrig jeg har været udsat på på en gang. Ingen tvivl om at gæst nr. 4000 var til stede der den aften. Det var så fedt!!!!!