onsdag den 24. september 2008

Genfunden glæde ved Gospel

Jeg havde egentlig skrevet et helt blogindlæg. Men blev pludselig grebet af en enorm trang til at skrive det om. Så her kommer nu et helt andet blogindlæg!

Jeg har for en periode helt haft fjernet mit Gospelmusik fra min Ipod, egentlig ikke nogen god grund til det, havde bare fået en masse ny musik på Itunes som jeg hellere ville lytte til. I starten var det fedt, og jeg tonsede med på al den fede nye musik jeg havde fået i ørerne. Men det var ligesom om jeg blev ved med at sidde og surfe rundt på den efter det der helt rigtige musik, som jeg virkelig havde lyst til at høre.

Så for et par dage siden blev jeg spurgt af Tine Gjessø om jeg ville skrive en artikel om min oplevelse af Kirk Franklin koncerten i Århus. Det sagde jeg ja til, og for at komme i stemning, hørte jeg, samtidig med jeg skrev, noget Kirk Franklin musik på computeren. Og jeg kunne bare ikke lade være med at synge med og leve mig ind i det - jah sådan er det med mig og Gospel musik.. jeg tror det er mit lod i livet;).

Og bedst som jeg sidder der og skriver om den her fantastiske oplevelse, så kommer jeg til at tænke på, at jeg faktisk virkelig har savnet mit Gospelmusik på Ipod'en! Der er bare noget ved Gospelmusik der gør at jeg MÅ synge med og leve mig ind i det.
Nåh, men da jeg så kom hjem (jeg sad hos mine forældre og skrev artiklen) , gik jeg straks ind til computeren og fik lagt noget Kirk musik over på min Ipod. Og med Ipod'en fyldt med ny-gammel musik tog jeg afsted på arbejde. På vejen hjem hørte jeg så et nummer der fyldte hele min krop med varme og gav mig gåsehud. Det var bestemt ét sted der gjorde mig rigtig glad, og jeg kunne ikke helt lade være med at synge med, selvom folk omkring mig så lidt underlig på mig.. hehe. Jeg kan ikke huske hvad sagen hedder eller præcis hvad teksten siger. Men det er noget i retningen af:

Just listen. He will help you, just listen.


Det gjorde mig simpelthen så glad indeni at der er en der ved mere end mig, og ved hvad der skal ske med mig, og som holder hånden over mig og beskytter mig.

Udover at have fået Gospelmusiken tilbage på min Ipod har jeg også besluttet mig for at begynde at synge igen. Så imorgen skal jeg til audition hos Revelation og begynder forhåbentlig at synge derefter! - hvis de mener jeg er god nok. :)

Hertil skal det også siges at det jo derfor ikke er helt tilfældigt at jeg har lagt et nyt profilbillede ud. Det er et af Anne Geddes' mange fantastiske billeder af børn! Jeg blev introduceret til hendes billeder da jeg boede i USA. Det var egentlig min veninde der havde en kalender med nogle af hendes billeder. De er rigtig søde allesammen, men netop det her billede synes jeg er helt fantastisk fordi det minder mig om hvordan Gud har os i sine hænder, og ligemeget hvad vi gør så beskytter han os og holder hånden over os.

3 kommentarer:

Signe Daugaard Steensen sagde ...

Hej Sara!
Tak for hilsnen på min blog, det er dejligt at vide at du er der, endnu engang :)
Et vidunderligt indlæg du har skrevet! Jeg kan ikke lade være med at få samme følelse når jeg hører gospelmusik, der er bare noget der rører mig helt der inde hvor almindelig musik ikke kan nå ind.
Tak fordi du er dig og tak for de fantastiske blogindlæg du kommer med :)
Kram

Uhulen sagde ...

Amen, den koncert gav mig bevis for, at gospel lige så godt som lovsang kan hjælpe mig ind i Guds nærhed - hvilket ikke altid har været tilfældet for mig.

Jeg har i nogle dage ville kommentere på dit nye profilbillede - det er helt fantastisk og giver mig samme fornemmelse, som du får.

Jeg glæder mig til at se dig - snart ;-)

Unknown sagde ...

det var da et dejligt indlæg :)