mandag den 29. september 2008

En weekend i Sverige

Jeg havde egentlig haft planer om at jeg skulle have min veninde Kathrine på besøg i weekenden, men da jeg havde en masse læsning, og hun er fattig studerende, besluttede vi os for at udsætte vores aftale.
I stedet blev jeg overtalt, af min kære kæreste, til at tage afsted til Sverige og Småland. Hans mormor og morfar har et gammelt gammelt hus deroppe, som vi kunne låne for weekenden. Jeg blev enig med mig selv om, at det var fantastisk, eftersom jeg så var uden telefon, computer, tv og en masse andre forstyrrelsesmomenter. Der skulle altså være masser af tid til at fordybe sig i læsningen.... Men sådan gik det ikke helt. Fordi selvom jeg havde masser af tid til læsning, så gik det, som det så ofte gør når jeg har for meget tid, sådan at jeg fandt på alt muligt andet at lave...
Så i fredags blev jeg hentet på arbejdet af Johan, og vi kørte afsted til Sverige. Vi nåede derop kl ca 22. Heldigvis var hans onkel deroppe, og havde tændt op i pejsen så huset var sådan rimelig varmt. Det er et stort og 100 år gammelt svensk hus der ligger helt fantastisk på toppen af en bakke, men det betyder jo også at det er lidt udsat for vind og sådan.
Nåh men lørdagen gik med en lang gåtur rundt i den svenske natur, en tur ind til nærmeste by og handle lidt mad, 2 timers æbleplukning i deres egen private mini-plantage på 20 æbletræer og så aftenens højdepunkt da vi lavede mad på et rigtig gammelt brændekomfur der står deroppe. Det var helt vildt fedt at få lov til at lave mad som de gjorde 'i gamle dage'!
Søndag stod den på en tur hen for at se det hus, som Johans forældre har købt deroppe sammen med nogle venner, og så lidt mere æbleplukning - vi havde fået bestilling på æbler fra mine forældre og Johans søster. Om eftermiddagen kørte vi så mod Danmark igen, hvor vi spiste hos mine forældre og afleverede de to store kasser + 1 en pose fyldt med æbler. De blev godt nok noget overraskede over den kæmpe ladning der pludselig stod på deres køkkengulv!!
Det har været helt fantastisk at være afsted uden alle de stressende hverdagsmomenter der ellers påvirker en. Og så har det været helt fantastisk at være sammen med Johan, og se et sted som han har været siden han var barn! - også selvom det er et hus med das ude i haven... ;)

Ingen kommentarer: