mandag den 2. november 2009

et Forsinket F...


Før jeg så mig omkring var det blevet weekend, og ligeså hurtigt som det blev weekend, ja så blev det hverdag. Og hov... nej vent?! Jeg nåede ikke mit F i ugens ABC så vupti: det kommer her!

Ugens ord bliver fingeraftryk...

Jeg har altid været meget fascineret af fingeraftryk. Det at vi hver især har et lille særpræg som er helt vores eget. I weekenden var jeg til styrelsesmøde i Metodistkirkens Børne- og Ungdomsforbund hvor jeg holdt en indledning om fingeraftryk. Og jeg vil dele nogle af de tanker med jer her på bloggen også.

I biblen står der at Gud skabte mennesket i sit billede; i Guds billede skabte han det, som mand og kvinde skabte han dem. (1. Mosebog 1:27) På en eller anden måde er vi altså allesammen hægtet sammen, hvad enten vi er tykke, tynde, gamle, unge, brune, gule eller hvide. Vi er lavet i hans billede.

Så kan man sige: Jamen jeg tror ikke på Gud!! Til det vil jeg sige: og hvad så? Når man ser på folk omkring sig, ja måske har vi ikke allesammen ens næser, men vi har jo allesammen næser. Vi har måske ikke allesammen brune hænder, men vi har dog hænder. Vi har altså i bund og grund den samme form og udformning.

Når man står i en lederposition, så er det vigtigt at man er et godt forbillede. Det er vigtigt at man 'viser vejen'. Og netop i denne situation er det måske meget godt at vi ikke allesammen er ens. Vi kan netop i vores mangfoldighed vise at man ikke behøver være perfekt. At man ikke behøver ligne en fotomodel når man står op. At man ikke behøver have styr på alle livets problemer, men at man må tage det i sit eget tempo, og finde sine egne veje gennem livet.

Men det her gælder jo også hvis man er forældrer, storesøster/bror eller i alle mulige andre sammenhænge. Så næste gang du tænker, ej jeg kunne godt tabe 5 kg, eller orh hvis nu jeg havde sagt det på en anden måde, så kunne de andre måske bedre lide mig, ja så tænk på at du er den du er fordi Gud har skabt dig sådan. I sit billede. Du er unik, og det er en GOD ting!!

hvis du vil se andre bud på ugens F'er, så gå ind på http://abctema.blogspot.com/

6 kommentarer:

Petunia sagde ...

Du har så rett og skriver det så godt! Alle er vi unike og det er egentlig helt fantastisk fint å filosofere over:)

Anonym sagde ...

Flott innleg til F. Vi ahr alle den samme innpakning. Det er bare litt forskjellig mønster. Ha en god uke!

Niemor sagde ...

Tøff F =)

Anonym sagde ...

Ja, det er flott at vi alle er helt unike og samtidig ganske like. Aller viktigst er det at vi er like mye verdt alle sammen, uansett hva vi tror og ikke tror på.

Lene sagde ...

Der var en gang en sang i FDFsangbogen, som hed, du er dig og du dur. Tak for dine ord :-)

Irene sagde ...

Fint F-innlegg .... ha en Fortsatt Fantastisk dag!