mandag den 26. oktober 2009

E er ligesom i Efterår


Jeg har altid synes at Efteråret var en dejlig tid... Måske fordi jeg har fødselsdag i oktober?! Måske bare fordi jeg synes det er en smuk årstid! De rød-grønne-brune-gule trækroner, den smukke lave efterårssol. Og selvom jeg ikke er fan af heldagsregn, så er jeg alligevel fan af stearinlys, putte sig under tæppet i sofaen og læse en god bog. Og de to ting kan snildt kombineres.


I weekenden fik jeg en tur gennem det svenske Efterår. Johan (min kæreste) fik sidste år i svendegave et gavekort af sin mester. Et gavekort som denne weekend gav os en tur til et hotel lige ud til Göta elven, lige udenfor Vänersborg. Her gik vi ture, så på Troldhättans mange fine sluser, fik en 4-retters gourmetmiddag med vin og badede i en udendørs jacuzzi! Når man har været sammen med sin kæreste i 1½ år så kan man godt mærke at tingene somme tider får et præg af at være 'hverdagsagtige'. Man falder ind i nogle rutiner og kærligheden til hinanden afslører somme tider små sprækker. Men så er det rigtig dejligt at rive en weekend ud af kalenderen og dedikere den til hinanden. En weekend med dybe samtaler, putteri og forkælelse!



(Billedet er taget fra:http://www.mandala.dk/photos_comment/47/19147-msg da jeg desværre ikke har fået lagt vores egne billeder ind på computeren endnu)

Så ovenpå en dejlig Efterårsweekend så kan man så småt vende tilbage til hverdagen og heldagsregn. Fordi indeni mig er flammen igen blusset op i lys lue, og så er det slet ikke så ringe endda at sætte sig i stuen med bogen i hænderne og læse lidt under tæppet!
Hvis du vil se andre forslag til hvad bogstavet E gemmer på så kan du klikke her: ABC-tema

5 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Selv om jeg gruer meg til vinteren,så synest også jeg at høsten er vakker med sine farger, og koselig ved bl.a. å tenne lys inne.
Når forelskelsen forsvinner og kjærligheten tar over må vi aldri glemme å ta vare den. Uten stadig å pleie den, vil den gå til grunne.
Det var godt du minnet en gammel kone på det! :-)

TorAa sagde ...

Så vakkert om etteråret.

Sorry, jeg er sen med kommentaren, men her kom en dattersønn til verden på søndag ...

Margrethes hus og hage sagde ...

Høsten er vakker, og har sin helt egne sjarm, selvom jeg allerede lengter etter sommeren :)

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

Petunia sagde ...

Høsten er min favoritt også, selv om jeg har bursdag i april. Men jeg er ikke så glad i å ha bursdag da.
Nydelig innlegg om efterår:)

Sara sagde ...

Tak for jeres søde beskeder.
*TorAa tillykke med barnebarnet!
Godt efterår til jer allesammen!!
Kram sara