fredag den 2. oktober 2009

Bøger.... er bedre end internet!!

Hvad indeholder det godt blogindlæg om bogstavet B?
Det er tanken der har kørt i mit hoved siden sidste uges A...

Jeg har haft mange gode ideer, men jeg synes af en eller anden grund, at B er et meget svært bogstav at skrive om..

Så jeg har valgt at skrive om det ord med B som nok fylder mest i min verden lige nu... Og lige nu må det ord nok være BØGER...

Det kommer sig ganske enkelt af at jeg som sagt er studerende. Og som studerende skal man læse, læse og læse til man hverken kan se hvordan bogstaver, ord eller sætninger giver mening længere... Dette semester har jeg Kultur-og Sprogmødestudier, og der er det mest bøger om integration, og hvad kultur betyder for den måde vi møder hinanden.. Lige nu sidder jeg midt i at skrive eksamensessay og der handler teksterne om Eurocentrisme og hvordan europæerne synes vi er de bedste i verden - det er godtnok sådan meget forenklet, fordi der er en masse teorier om det.. :D

Men ud over at jeg læser en masse om det, så synes jeg også bare at bøger er en fantastisk opfindelse... Når man læser teoretiske værker, så lærer man en masse om verden, teorier, filosofier osv osv osv.. Når man læser for morskaben så kan man leve sig ind i et helt anden univers, og slet ikke have lyst til at komme tilbage...

Så kan det godt være man synes at internettet er en fantastisk opfindelse. Men der er nu altså noget ved at sidde med en bog mellem hænderne og intrigeret vende side efter side... :D

Så i denne omgang står B - i ugens ABC for bøger...

12 kommentarer:

Rimkogeren sagde ...

UHA, bare det ikke ender med i bogstaveligste forstand en alvorlig bogallergisk betinget bogfobi.
Bortset fra det holder jeg selv af at læse og nyder at drage på tankeflugt ind i romanernes mange universer :-)

PRINSESSEDRØMMER sagde ...

Hva hadde vel livet vært uten bøker? Skikkelig kjedsomt, spør du meg!

Tommel opp for bøker!!

God helg!

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Ja Sara - bøger er en vigtig del af livet. Min mor sagde: Bøger, blomster og børn - det er det, som skaber et hjem.

Turid Holm Flaa sagde ...

Det var et godt innlegg om bøker, og for et fint bilde da! Lykke til med studiene, skjønner at du må lese en del.

TorAa sagde ...

Bøker er noe av det mest verdifulle vi mennesker har skapt til verdi for hverandre. Og vi er begge bokelskere.
Vi må snart kjøpe større bolig for å få plass til alle;-))

Ditt studium er ganske så interessant og tankevekkende.
Dog har der skjedd meget med vår lokale selvoppfattelse de siste hundre år. Og i sær etter at flyprisene er blitt så lave at store deler av oss har fått anledning til å besøke andre verdensdeler. Og da her vi lært, at folk andre steder også har vært overbevist om at de er overlegne andre, ref. bl.a Kina.

Min beskjedne B-løsning er her:
http://toraamusic.blogspot.com/2009/10/abc-b-pa-norsk-nordisk-hvor-i-all.html

Anne Thompson sagde ...

Jeg er så enig! Bøger er bare bedst. Jeg kan holde af lydbøger, men at læse en bog på computeren eller Ipoden, det kommer jeg aldrig til(tror jeg). Hvordan sætter man streger?! Og hvordan tager man den lige frem og finder den side, som er særligt vigtig?!

Dorte H sagde ...

Juhu for bøger!

Jeg er ikke studerende længere, men i min fritid ´studerer´ jeg krimier, og det skal i hvert fald være rigtige papirbøger man kan holde i hånden, tage med i tasken eller i sengen osv.

Kathrine 'Glimt' sagde ...

Bøker er bra ... en god historie forlenger livet - det er jeg sikker på ;)
fine bokbilder ;)

Petunia sagde ...

Bøker!
Det bestese av det beste!
Kan ikke leve uten dem. Jeg er en lesehest og blir rastløs om jeg ikke har en bok eller to på lur.

Henny sagde ...

Jeg elsker også bøger, men jeg ville meget nødigt være tvunget til at vælge mellem bøger og internet. Begge dele, please!

linsky sagde ...

jeg elsker bøker!

mormonsen sagde ...

Ja takk, begge deler. Selv om det å stå på PCen ikke helt matcher spenningen med å åpne en ny bok! :)