onsdag den 11. november 2009

Hvilke signaler er det vi sender??

Der er rigtig gang i den politiske debat for tiden. Der er finanasloven der skal på plads og der er kommunalvalg... Det er virkelig interessant at følge med i - synes jeg! Men det er godtnok også noget der kan få mit (ja undskyld sproget..) pis i kog!

Første gang jeg virkelig blev forarget var da jeg forleden læste at DF har fået en aftale i hus med Venstre om, at der gives 100.000DKr til flygtninge der rejser "tilbage til deres hjemland". Samtidig gives der en bonus til de kommuner der får flest flygtninge til at "vende hjem". Hvis det så bare var at det var et tilbud at give 100.000DKr, ja så var det det... Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvilke signaler det sender? Både til de udlændinge og flygtninge der bor her, men også til omverdenen. Vi sender et signal om at danskere er fremmedfjendske og gerne bare vil have de her flygtninge ud af landet så hurtigt som muligt. Vi er ligeglade med hvad de kommer "hjem" til, bare de ikke er her!

En anden ting der virkelig har fået mig op af stolen, og som faktisk er det der har provokeret mig til at skrive dette blogindlæg var en artikel jeg læste på danske kommuners hjemmeside (danskekommuner.dk). Her læste jeg at 1 ud af 4 af de københavnske vælgere gerne vil have at Carl Christian Ebbesen, DF skal være integrationsborgmester!!!!!
Københavns kommune er en by med så mange indvandrere, med folk af så mange forskellige baggrunde, at jeg simpelthen ikke fatter man vil have en DF'er til at sidde som integrationsborgmester! Hvordan kan man leve i en multikulturel storby og vælge en mand der repræsenterer et parti der er så fremmedfjendsk?? Jeg forstår simpelthen ikke at man kan være så ignorant! Her sender vi altså et signal til alle med anden etnisk baggrund end dansk, om at de faktisk ikke er velkomne i vores by?

Hvad blev der af at elske sin næste? Ja jeg spørger bare!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)