onsdag den 18. juni 2008

Nyt om mig... trænger I ikke til det??

En uge, en dag, et helt liv... hvad går jeg dog og laver for tiden? Det er jo nemt for mig at vide hvad det er jeg laver, men for dem der ikke lige bor i nærheden af mig kan det være svært at følge med i. Forklaring følger...

Skolen er endelig overstået - for i år. Jeg er blevet færdig med 4. semester på RUC - og dermed basis!!! Det føles skønt, fantastisk, dejligt! Jeg skal ikke længere summe rundt i hus 45.3! Selvom det er skønt, er det også underligt at sige farvel til alle de mennesker jeg har kendt i 2 år. Nu bliver jeg på ny smidt ud i et rum hvor jeg ikke kender folk, hvor jeg skal famle mig frem, ikke ved hvad der sker omkring mig og jeg må klare mig selv. Men jeg har gjort det før, og jeg kan gøre det igen!
Jeg var igår (tirsdag d. 17. juni) oppe til eksamen og forsvare mit projekt. Gik fint! Og jeg er glad for at have sommerferie! Til næste semester skal jeg læse Kultur- og sprogmødestudier... og du/I må ikke spørge mig præcis hvad det går ud på, fordi jeg har lidt svært ved selv at finde ud af det. Men jeg vil gerne lave noget med integration og sådan noget. Og til foråret står den så på kommunikation.

Arbejdet er stadig fint som det er... Jeg arbejder jo som receptionistafløser hos et stort advokatfirma lige ved Rådhuspladsen i København! Det er rigtig dejligt at have et arbejde der er så fleksibelt og hvor jeg kan sige til og fra som jeg vil. Jeg har nu været ansat i snart et halvt år, og føler jeg kender det rimelig godt, hvilket også gør jeg slapper mere af!

Kirken passer jo sig selv.. altså jeg har stadig mit kor sammen med Katja. Det svinder lidt med medlemmer, men dem der er, er dygtige, og glade for at være der. Jeg holder op som spejderleder her efter sommerferien. Jeg regner stadig med at være flyvende leder, men jeg synes jeg har brug for selv at få nogle input og noget der gør noget for mig. Derfor regner jeg med at starte i et af korene igen her efter sommerferien. Så må vi se hvordan det går. Forleden aften havde vi lovsangscafé i kirken. Virkelig dejlig aften og meget intim. Tror alle der var med havde en god oplevelse af det!

Privaten består i øjeblikket bare af min lejlighed. Jeg er stadig meget glad for min toværelses i sydhavnen, og nyder når jeg kan have gæster. I øjeblikket har jeg haft min fætters ven boende. Han bor der indtil på fredag hvor han flytter ud. Det bliver skønt at have sin lejlighed for sig selv igen! Så næste uge står på arbejde og intens rengøring af lejligheden hehe... Jeg tror nok lige den skal have sig en omgang både støvsuger og vand osv...
Derudover bruger jeg en masse tid med kæresten Johan der hiver mig med ud og sejle i kajak og på cykelture osv. Det er alt sammen meget spændende!

Familien går også snart på sommerferie. Min seje pige af en søster har lige fået 12 både til engelsk og kristendoms eksamen... rimelig stolt må man nok sige jeg er.. men har bare én ting at sige.. hun har det hele fra mig!!
Mathias starter på RUC til efteråret, så jeg kan følges med brormand derned, det blir da meget fedt egentlig!

Sommerferien står på en uge til Pula i Kroatien og en uge til Bornholm i sommerhus. Derudover skal jeg bare arbejde, arbejde, arbejde.. og intet andet.. Jo forhåbentlig en masse solskinstimer og en grøn koncert og sådan :)

Håber det gav et indblik i mit liv lige nu...

4 kommentarer:

Signe Daugaard Steensen sagde ...

Hej Sara!
Spændende indlæg og tillykke med sommerferien :)
Følg med i mit liv på:
www.quistgaard-steensen.blogspot.com

jeg glæder mig til at se dig på tuf i september!

Knus Signe Quistgaard

Unknown sagde ...

hej Sara jeg anede ikke du havde en blog, men nu bliver den tilføjet så jeg kan følge med :)
knus

Uhulen sagde ...

..det samme siger jeg - hvor har du gemt dig henne i blogverdenen?!

Jeg ELSKER dit blognavn, virkelig, hurra for Søster Lagkage..

Og jo, sommetider er mine børn enormt udfordrende på mange måder - men sjældent. Jeg er nok bare landet et rigtig heldigt sted der. De er så søde og dejlige at være sammen med, og nu har jeg kun 1 1/2 uge tilbage ;(
Det bliver lidt hårdt at skulle væk, må jeg sige..

Knus Kathrine :-)

Louise Aaen sagde ...

Jo tak for updaten og tillykke med endt eksamen og sommerferie.

1000 knus