mandag den 23. juni 2008

Lykken ved at have sit eget rum

Efter en yderst vellykket fest i lørdags, med sjove indslag, taler og mødet med nye mennesker, og ikke mindst hele svigerfamilien, trænger man til nogle afslappende dage. Og lige netop dette kan jeg få!!
Til dem af jer der ikke ved det, har jeg huset min fætters kammerat de sidste to måneder. Det har været underligt at have et andet mennesker boende på "mit" område. Jeg har måtte indsnævre mig til at benytte soveværelset og køkkenet når han var hjemme. Derfor var det med glæde jeg indtog en tom lejlighed igår aftes.
Efter en længere tur med offentlig transport fra Hillerød til Hellerup hvorefter man skifter til ringbanen, står af på Nørrebro st. og så tager 4a hjem mod mig, jamen så er man ved at være godt træt! Åh hvor jeg glæder mig til det sporarbejde er overstået.
Nåh, men træt efter en udmattende weekend, smed jeg mig på sofaen. Og for første gang i 2 måneder kunne jeg gøre det, og vide at ingen kommer ind ad døren og forstyrrer mig! Det er jo så fantastisk. Nogle gange kan man virkelig begynde at forstå hvor vigtigt det er at have noget "alene tid" med fødderne oppe, udslået, trist hår og en tøsefilm på flimmeren!


I mit alene rum kan jeg grine på de forkerte tidspunkter, sidde med tårer i øjenene når filmen ender lykkeligt og kommentere filmen som jeg vil! Men bedst af alt kan man komme til at savne selskab. Det er skønt at man kan sidde der helt alene og nyde stilheden, og alenetiden, men samtidig tænke: " jeg glæder mig til jeg igen er sammen med andre mennesker". Så opdager man nemlig at man ikke er eneboer:)

Glæder mig til at komme hjem til min egen sofa og alene rum igen i aften!!

4 kommentarer:

Signe Daugaard Steensen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Signe Daugaard Steensen sagde ...

Hej Sara :) Det der med lykken ved at have sit eget rum kan jeg faktisk godt genkende. Jeg bor jo normalt sammen med Morten i vores 2-værelses lejlighed i Odense og jeg holder rigtig meget af at bo sammen med ham. Da han så fik praktikplads ved B&O i Struer betød det jo også, at han ikke skulle bo hjemme i Odense fra mandag til fredag. Jeg troede det ville blive helt forfærdeligt at bo hver for sig, og det har da også været hårdt til tider, men jeg lærte hurtigt, at sætte pris på stilheden og på glæden ved kun at have mig selv at tage hensyn til.
Håber du har det godt!
Knus :)

Signe Daugaard Steensen sagde ...

Hej :)
Det bliver skønt med sommerferie, vi skal være i sommerhus nede i sønderjylland i 3-4 uger. Vi er så heldige, at Mortens forældre har et skønt sommerhus som de ikke selv skal bruge i Juli, så der flytter vi ned. Dejligt dejligt!!
Årskonference i Århus kunne ellers også være spændende at deltage i! Jeg håber i får nogle gode dage!
Knus

Uhulen sagde ...

..Jeg tror da så nok også, at vi skal ses!! Jeg savner dig jo faktisk ret meget - mon man skulle tage en lille sommerferie-tur til Kbh., hvis du er hjemme...?

Jeg er hjemme til Årskonferencen i weekenden, så håber du er der dér.

Stort knus Kathrine :-)