mandag den 30. juni 2008

Argh... Trafik og søndags bilister!!

Endnu en gang overrasker det mig, på vej til arbejde, hvor dårligt folk i København kører... Jeg forstår ikke at cyklister ikke giver tegn når de drejer, at bilister ikke ser over skulderen efter cyklister når de svinger til højre, og at folk i lastbiler ikke ser i sidespejlet før de åbner døren og stiger ud på cykelstien!

Det slog mig imorges at det jo faktisk nærmest er super farligt at være en cyklist der overholder alle regler; giver tegn, stopper for rødt, ikke drejer til højre (på cykel) når der er rødt.... Det er faktisk kommet så vidt at jeg, den person i verden der er mest modstander af cykelhjelme, overvejer at erhverve mig en af disse nymodens skater hjelme alle cykler rundt med...

Hvordan kan det være kommet så vidt? Jeg vil tilbage til dengang der var hestevogne på gaderne! Og sporvogne!! -Hvor blev de af? ;)

2 kommentarer:

Emilie Just sagde ...

Hej du! Jeg kender det kun alt for godt, man er nød til at passe endnu mere på hvad de andre gør end egentlig at kigge hvor man kører.
Et lille trick til det med cykelhjelmen - da jeg flyttede til KBH sagde jeg til mine forældre at jeg meget kraftigt overvejede at begynde at kører med en hjelm igen. Og vupti fik jeg en hjelm efter eget valg.
En cykelhjelm kan selvfølgelig ikke rede en hvis man lander under en uforsigtig lastbil, men den kan redde hovedskallen hvis man vælter fx når der er nogen der åbner en dør i hoved på dig!

Knus Molle

Uhulen sagde ...

Pyh, så fik man lige den med i dag også, for - man SKAL jo køre med cykelhjelm, jeg ved det godt.. Den er bare SÅ uhandy som noget kan være.. Virkelig!

Allerfedest, så skal vi ses i weekenden! Bliver rigtig godt at se dig. Jeg sad lige og kiggede nogle af dine billeder på facebook og tænkte i mit stille sind, at hvor er i heldige derover i Djævleøvens centrum at være en hel flok unge mennesker, værdsæt lige det et øjeblik :D

Nu mente du vel ikke mit billede, HAHA.. Resten finder jeg via google. Jeg er foto-fashionista! ;-)

GLÆDER mig til vi ses!

Knus Kathrine :-)