tirsdag den 18. november 2008

Københavns Mangfoldighed

Jeg elsker at gå i Københavns gader
Kvinder med børn på armen
Punkeren med hanekam og slidt læderjakke
Businessmanden med sin mappe i hånden
Teenagepigen med mobilen ved øret
Den hjemløse mand med koppen i hånden
Skateren der kører på sit bræt, op på fortorvet
Den prostituerede der venter på en kunde
Bus chaufføren der beder folk rykke længere tilbage i bussen
Parkeringsvagten der går rundt mellem bilerne
Der er så mange ting at observere, og jeg elsker at man kan gå en tur på gaden og ikke møde én eneste man kender! Man er 100% anonym og kan gå i sine egne tanker. Det er dejligt at kunne være en del af massen og alligevel være et adskilt individ.
Københavns mangfoldighed er fantastisk!!

1 kommentar:

Louise Aaen sagde ...

jeg er 100% københavner, men en af de ting, jeg elsker ved at være flyttet væk fra København er at fremmede hilser på hinanden på gaden og hjælper hinanden i Netto, småsludrer og griner sammen.

Selvom jeg har boet i københavn hele mit liv (minus 5 år)så glemmer jeg hver gang hvordan man færdes i byen. Jeg kan godt finde på at se folk i øjnene og smile til folk på gaden i København og så glor de tilbage, som om jeg er åndssvag - det er jeg ikke... bare lige kommet ind med 4-toget.