fredag den 23. april 2010

Berigende fællesskaber


Denne uges B må stå for Berigende fællesskaber. Jeg har mange berigende fællesskaber i mit liv. Min dejlige familie, Johans skønne familie, mine studie-kammerater, mine arbejdskolleger og min kirke. Men i denne uge er det et helt specielt berigende fællesskab, jeg vil berette om. Nemlig ÅSE! ÅSE er min "tøse-klub". Vi er seks søde piger mellem 16-27 år, der mødes en gang om måneden og sludrer om livet, oplevelser, Gud, tro, undren, håb, tvivl, kærlighed og meget meget mere! Vi har gennem det sidste halve år haft en dejlig "hønemor" - nemlig Louise - Mor-til-fire. Hun har beriget os med mange dejlige tanker og provokeret os til at tage stilling til nogle ting. Det har været helt fantastisk dejligt. Men nu har hun forladt os for at berige nogle andre dejlige mennesker lidt nord for København (Strandby) med dejlige ord og overvejelser. I stedet har vi tøser måtte finde vores egen vej... I onsdags havde vi møde om, hvordan vi vil bruge ÅSE. Vi var ret enige. Det skal være et tilflugtssted, hvor vi kan tale om livet og alle dets finurligheder. Vi sludrede og sladrede og fandt på "regler" for vores tøseklub.
Da jeg hoppede op på den blå jernhest og cyklede hjem gennem den våde grå regn, og den sylespidse hagl, der ramte min bløde pande kunne jeg ikke lade være med at smile. Fordi på trods af regnen, kulden og de gennemblødte lår, så havde jeg et berigende fællesskab i ÅSE, der fylder mig med liv, kærlighed, fortrøstning, glæde og latter. Jeg gik derfra og kunne ikke lade være med at ønske, at vi skulle igang dagen efter! Jeg glæder mig så ufatteligt meget til d. 19. maj, hvor vi igen skal mødes og berige hinanden! HURRA FOR ÅSE!

(Hvis du vil læse flere B indslag så kan du trykke på ugens bogstav billede, det linker til siden)

7 kommentarer:

TorAa sagde ...

Det er så viktig det du her skriver om
Jo, flok flest vet ikke.
Min frue underviser i en skole i Oslo, der det overhodet ikke finnes bleke nordmenn, og der mødrene slett ikke kan vårt lokale språk.

Bravo foe et flott innlegg

Unknown sagde ...

dejligt indlæg og hurra for ÅSE-fælleskaber :)

Maria G sagde ...

Vad trevligt att vara med i en sådan gemenskap. Lycka till med erat ÅSE-sällskap!
Trevlig helg!

Henny sagde ...

Sådan et fællesskab er det jo godt at være med i, uanset regi. Engang talte man om basisgrupper, og de var også sådan et tilflugtssted, som du beskriver. Mange af dem var så også basis for, at de kvinder der deltog, fandt styrke til at udfolde sig mere på egne betingelser "ude i samfundet".

Petunia sagde ...

Et flott og reflektert innlegg!
Det er viktig at vi alle kan leve sammen i et rikere felleskap!

Living next to me sagde ...

det høres fornydelig ut som svigermor sa , når noe var litt over fantastisk...

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Dejligt, at I har fået gang i ÅSE! Og I skal nok klare jer uden Louise:-) - hun har lidt for langt over til jer nu.