fredag den 29. januar 2010

Bogstavleg med S


Det er nu ved at være længe siden, jeg sidst skrev her på bloggen. Jeg har haft meget at se til, men nu prøver jeg at komme igang med bogstavlegen igen.


Ugens Bogstav er S i Petunias ABC


Mit S må jo stå for Sara synes jeg...


Sara er et hebraisk pigenavn og betyder "prinsesse" men oversættes også som "fyrstinde" eller "dame". Navnet Sarah kommer fra Abrahams hustru i Det Gamle Testamente og var mor til Isaac. Først hed hun Sarai, der betyder min prinsesse, men Gud ændrede hende navn til Sarah da hendes efterkommere skulle være den fremtidig befolkning af Israel.



Er det ikke fantastisk, at jeg er en lille prinsesse? Jeg har altid synes det var noget helt specielt!


God weekend!

13 kommentarer:

Maria sagde ...

Det var ett fint S-inlägg!
Trevlig helg!

Living next to me sagde ...

JA det var et koslig innlegg . F

Anonym sagde ...

Tenk, en prinsesse her inne - jo, det er koselig!! God helg til deg!

Anonym sagde ...

Sara/sarah er ett veldig koselig navn synes jeg. At det betydde prinsesse visste jeg ikke. Flott innlegg.

Turid Holm Flaa sagde ...

Du har et vakkert navn, og så spennende å høre historien bak navnet. Flott innlegg.

Petunia sagde ...

Sara er et nydelig navn. Det er et av navnene som topper navnestatistikken her i landet:)

Henny sagde ...

Det er da ikke så dårligt at have et navn, der betyder prinsesse. Mit navn betyder indhegning. Man kan jo nærmest høre det for sit indre øre: "Hvem er det? Nå, det er hende stakittet". ;-)

Maria sagde ...

Jättte fint inlägg.
Ha en trevlig helg!

Dortheivalo sagde ...

Min barnepige fra jeg var 4 år hedder Sara og det gør min yngste datter også. Det er et smukt navn, der kan udtales på stort set alle sprog. En prinsesse er min Sara også.

Lise sagde ...

Et nydelig navn!Og det er første gang jeg skriver en kommentar til en prinsesse!!

Tino sagde ...

Sara er et flott navn.

God helg!

TorAa sagde ...

Navn opprinnelse er uomtvistelig et fascinerende emne.
Som mitt yngste barne barn:
Metin - tyrkisk, sterk
Leander - Gresk, som en løve.

Med andre ord:
Sterk som en løve.

Sara er et flott navn

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Sara er et fint navn! Og det har passet til dig - hele vejen:-)