torsdag den 30. april 2009

Hvorfor dytter mænd?

Jeg har tit tænkt over hvad mænd egentlig regner med/forventer sker, når de trykker på hornet?
Jeg har tit, når man sidder på cyklen eller går hen ad gaden eller står ved et lyskryds, oplevet mænd der med hovedet halvt ude gennem vinduet pifter, råber og samtidig dytter af en.... Hvorfor spørger jeg?
Det er jo ikke fordi man ikke kan lide den opmærkhed de giver en. Jeg må jo indrømme, at det er et meget fedt selvtillids boost. Men jeg spørger igen, hvad er det egentlig de forventer der sker? At jeg med det vuns, springer ud på kørebanen, flår døren op og planter et smækkys lige midt på læberne? At jeg springer ind på bagsædet og siger kør, kør, kør for pokker! Eller at jeg straks overbevises om han er prinsen på den hvide hest?
Fordi for mig sker der altså intet af det ovenstående! Tvært imod. Jeg lader som om jeg bliver vildt irriteret. Slår med håret, ryster diskret på hovedet og smiler når de er kørt forbi...
Jeg ved ikke rigtig om jeg skal brokke mig over det. Men synes bare det er et af livets små mysterier :)

1 kommentar:

Signe sagde ...

Det er det altså også..
Det værste jeg har oplevet var en mand der sad i en familiebil, dyttede og smilede kækt, men da han kørte forbi så jeg at han havde unger på bagsædet!!