torsdag den 16. april 2009

Et sidste farvel til barndommen...suk!

NU ER DET SKET!!!!!


Min mor og far er flyttet fra Stokhusgade 2, 3 sal 1317 København K..... Det var min adresse i knap 18 år....


I påsken har jeg været "hjemme" og hjælpe til med at rydde loftet. Det har jeg gjort, ved at gennemgå alt mit gamle lejetøj og lave en grov sortering. Caroline og jeg smed 5 sorte sække ud med lejetøj. MEGET underlig fornemmelse, at de ting man engang havde så kær, nu ikke længere har nogen værdi! TRIST!


Efterfølgende har de andre kørt 3-4 fyldte trailer ladninger ud på genbrugspladsen. (nok meget godt jeg ikke var med til det...)


Nå, men nu er barndommen pakket i kasser. Noget står på mit loft, andet i mine forældres nye kælderrum.


Familien er flyttet til Amager, og tilbage i stokhusgade står nu en ganske tom lejlighed.... MEGET underligt!! Og for første gang tager jeg til kor i aften, uden at have muligheden for, at tage forbi mine forældre i lejligheden først!


Det var med tårer i øjnene og grødet stemme at jeg tog afsted i søndags. Efter at have haft "the last supper" som Mathias så morsomt kaldte det! Hele familien var samlet til påske mad og hygge. Og det var sidste gang jeg var i lejligheden!


Mine forældres nye liv er begyndt, og på søndag siger kirken i stokhusgade også farvel til min far som præst, og så begynder han som biskop d. 1. maj. Med kontor i Rigensgade.

Billedet er taget fra: http://www.dinbox.dk/productFiles/1672___flyttekasse.jpg

For nu er det farvel til barndommen og dens glæder, men mon ikke jeg får et gensyn engang når jeg åbner de gamle kasser på loftet engang når jeg selv får børn???

2 kommentarer:

Mathias A. Flinck sagde ...

HAHA det er faktisk sjovt så mange sammenligninger der var med påsketraditionerne og den flytning :) Og man må jo sige at de skulle vel flytte på et eller andet tidspunkt Lagkage... Chin up der kommer til at være mange nye fine minder i den nye penthouse!

Signe sagde ...

Orh Pusser.. Det skal nok gå alt sammen.. men kan godt forstå det er vemodigt! Glæder mig til at se dig i dag..