torsdag den 19. februar 2009

At overvinde nervøsitet

Imorgen skal jeg gøre noget jeg frygter og er nervøs for. Jeg skal op og holde en tale på 3 min til en forsamling af 200 mennesker. Jeg har vel gjort det før - f.eks. sidste år da jeg var konferencier til YCGF - men denne gang er det altså fordi jeg skal op og fortælle en historie. En historie som skal skabe billeder i hovedet på de mennesker der opholder sig i salen.

Det bliver svært! Jeg skal abstrahere fra det faktum at min hals snørrer sig sammen, at min stemme forsvinder lidt, at mine ben ryster, at mine håndflader bliver klamme og svedige. Jeg skal stille mig op og virke rolig, fattet, prof. og sej når jeg stiller mig op og fortæller min historie.

De sidste tre uger har jeg fået undervisning der skal hjælpe mig til at føle mig bedre tilpas. Det har hjulpet! Men derfor er man stadig ikke 100% klar til det! Alligevel har jeg altså fået ros, både af læreren, og de andre studerende! Jeg har endda fået at vide af en af pigerne at hun synes jeg er den bedste på holdet! Må sige at det var et ret godt skulderklap! Og jeg føler mig egentlig nogenlunde klar til imorgen, og jeg har en super historie.

Men det er svært at forudsige hvordan ens krop reagerer når man stiller sig op der foran alle disse mennesker! Yaiks!

2 kommentarer:

Tine Gjessø sagde ...

det lyder spændende. det er skidehårdt men også ret fedt at stå foran mange mennesker og skal videregive noget. håber det gik godt

Familien Johansen sagde ...

Jeg er sikker på at du tog dem med storm.

Men fortæl endelig hvordan det gik. Og da også hvad det var for en historie du skulle fortælle.

Ses vi på tirsdag til Høvdingebold?
Knus Louise