torsdag den 10. juli 2008

Vi efterlader fodspor


Jeg tror at ligemeget hvad vi gør - og hvor vi befinder os, så efterlader vi fodspor. De kan have forskellig dybde. Hvis sandet er blødt og løst, så bliver sporene dybe. Hvis sandet er hårdt (i vandkanten) så bliver sporene overfladiske.

Fodspor kan bruges til mange ting. De kan bruges til at vise vejen. De kan give inspiration til hvilken vej man kan gå. Man kan, med andre ord, gå oveni dem, eller ved siden af dem.
Fodspor kan også fortælle os op personen gik, eller løb.

Jeg vil prøve at tænke mere over hvad mine fodspor betyder for andre. Hvordan påvirker jeg andre, og hvordan kan mine fodspor bruges som vejviser for andre? Jeg tror det er noget af det vi glemmer at tænke på i dag. Man gør hvad der er godt for en lige nu og her. Tænker ikke så meget på hvilken effekt det har på andre. Man tænker ikke på hvordan samfundet omkring en, og de sociale relationer man har, bliver påvirket af end handlinger.

Dermed ikke sagt at man konstant skal tænke over hvad andre tænker om én. Nogle gange skal man også gøre ting fordi det er godt for en selv. Men jeg tror det er vigtigt at man tænker på, at de ting man gør har konsekvenser. Om det så er for din familie, din nabo, mennesker i din sociale omgangskreds, eller nogle helt andre.

What you do, does matter!!!


Og netop fordi det du gør betyder noget for andre, er det vigtigt at tænke over hvorfor du gør som du gør, og hvad det betyder for andre.

Jeg tror alle mennesker er rollemodeller for andre. Der er altid en der ser op til dig og derfor betyder det noget hvad du gør med dit liv. - Det er en af de ting jeg vil tænke over når jeg starter mit næste semester på studiet. Jeg betyder noget, og mine handlinger betyder noget....

Ingen kommentarer: